אטרקציות בבודפשט בקיץ

0
396
אטרקציות בבודפשט בקיץ
קרדיט: pixabay

בודפשט הינה עיר הבירה של הונגריה. שמה מגיע מאיחוד משלוש ערים בודה הנמצאת ממערב לנהר הדנובה והיא האזור ההררי ובו אנדרטאות ומעט מסחר. בפשט הנמצא ממזרח לנהר הדנובה הוא אזור מישורי ובו נמצא עיקר המסחר והפעילות הכלכלית של העיר. והעיר אובודה. העיר בודפשט מלאה בחיי תרבות משך כל השנה. ובקיץ האטרקציות רבות ומגוונות בתי קולנוע, גלריות, מוזיאונים, שווקים, אולמות אופרה וקונצרטים פתוחים ועוד נערכים לקהל הרחב במחיר מסובסד.

רחוב נג'מצו–  ידוע בכינויי כ-ברודווי של פשט. הרחוב גדוש בתיאטראות והקברט של העיר. ברחוב מצוי גם מוזיאונים של  בית הצלמים ומוזיאון ארנסט לאומנות הונגרית ובית האופרה. חוץ מהתיאטראות מוזיאונים ובית האופרה המצויים ברחוב, הרחוב שוקק חיים גם בלילה עם המסעדות, בתי הקפה והברים.

שיט על הדנובה– נהר הדנובה החוצה את העיר בודפשט לאורכה, הוא אוחד מהאטרקציות הבולטות שיש בעיר. שייט על נהר הדנובה עורך כשעה. השייט מלווה בהסבר על האתרים שבדרך והוא  ניתן אפילו בעברית. את השייט על נהר הדנובה ניתן לערוך ביום וגם בלילה אז השייט הופך לשייט רומנטי הכולל ארוחת ערב. ישנם לא מעט חברות תחבורה המציעות מסלולי שיוט על גבי הדנובה, לכן כדאי לבדוק מול כל חברה מהן השעות וימי הפעילות שלה

הרובע היהודי– בודפשט היוותה במהלך השנים מרכז יהודי פורח ומשגשג. מבין האטרקציות המצויות ברובע היהודי של העיר בודפשט ניתן לפגוש את בית מגוריו של חוזה המדינה בנימין זאב הרצל, בית הכנסת היהודי הגדול שהוא השני בגודלו באירופה. על גדות נהר הדנובה ברובע היהודי מצויה אנדרטת הנצחה  הקרויה נעליים על הדנובה זיכרון לכל יהודי בודפשט והונגריה שנספו בזמן מלחמת העולם השנייה. אך זוהי לא האנדרטה היחידה המצויה ברובע, אנדרטת הערבה הבוכייה ובה מצוינים כל שמות יהודי בודפשט שנספו בשואה.

מרחצאות גלרט– העיר בודפשט ידועה במרחצאות הבריאות שלה רוויי המינרלים. מבין המרחצאות הבולטים הקיימים בעיר ישנם מרחצאות גלרט הנמצאים במלון גלרט המפורסם. המרחצאות יחד עם המלון פועלים מאז – 1918. המרחצאות נחשבים לביקור חובה עבור התיירים וניתן לבלות יום שלם של כייף ובריאות. המרחצאות בנויות בסגנון הקלאסי של אירופה ובו מתחם ספא מפואר ובריכות טבעיות. חלק מהברכות הן חיצוניות וחלקן מקורות. המקום מציע גם טיפולים שונים. משום שהמקום הוא אתר בילוי תיירותי מבוקש רצוי להתקשר למקום ולהזמין מקומות מראש

שוק האיכרים בזימפלה– שוק האיכרים של זימפלה נמצא ברובע היהודי של העיר בודפשט ופתוח לקהל הרחב בימי ראשון ובחודשי הקיץ מראשית חודש יוני עד תחילת החורף בנובמבר. אלפי תיירים עוברים בשוק האיכרים של זימפלה המציע שפע פירות, ירקות, גבינות , ריבות, לחמים הכל טרי עם אפשרות לאכול במקום, מעבר לזה מציע שוק האיכרים של זימפלה מידי יום ראשון גם ארוחת  בראנץ' ומגוון רחב של מאכלים המוגשים כבופה חופשי. שעות הפתיחה בימי ראשון הן מהשעה- 9:00 בבוקר עד לשעה- 14:00 בצהריים.

ארמון בודה– ידוע גם בשם טירת בודה, שימש את מלכי הונגריה לדורותיהם. מיקומו של הארמון הוא בחלקו הדרומי של גיבעת הטירה. הארמון משמש כיום כמקום ובו שלושה מוקדי תיירות שונים: הגלריה הלאומית של הונגריה, הספרייה הלאומית על שם סצ'ני והמוזיאון לתולדות בודפשט.  הכניסה לאתר גבעת הטירה ולארמון היא עם כרטיסים. מחיר 12 יורו לתייר

גשר השלשלאות–  הגשר הוא אטרקציה תיירותית משום אופיו הארכיטקטוני הבנוי כגשר קבע תלוי בין שני חלקי העיר בודה ופשט. שלא כגשר רגיל, גשר תלוי מחוזק באמצעות כבלים מסיביים תלויים לאורכו מקצה אחד למשנהו. את הגשר בנו לראשונה ב-1839 ונהרס בהפצצה בעת מלחמת העולם השנייה, ושוקם שוב ב- 1949. אורכו של גשר השלשלאות  הוא- 375 מטרים  ורוחבו 16 מטרים. הגשר מצדו המערבי של העיר בודה מסתיים במונומנט קילומטר האפס המציין נקודת ייחוס של מרחק של בודפשט ושל הונגריה. שני קצותיו של הגשר מעטרים פסלי אריות המחזיקים את הגשר הברזל שמשקלו 5200 טון. בחורף הרוחות קרות על הגשר, אך בקיץ הסיפור שונה לחלוטין. הגשר מואר בתאורה מרשימה בשעות הערב ומאד מומלץ לסייר בו בשעות היום ולהתרשם מהתאורה גם בשעות הערב.

לסיכום: בודפשט בקיץ, אטרקציות בלי סוף העיר מלאה בכל בילוי שתבחרו לעשות בין אם לרחוץ במרחצאות הבריאות שבעיר לבין ביקור קולינארי בשוק האיכרים או לבחור לראות מחזה ברחוב נג'מצו הברודווי של בודפשט, ואי אפשר בלי הנקודה היהודית אותה נכבד בביקור באתרים ההיסטוריים  של העיר.

 

 

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן