המלצות לטיולים בבודפשט

0
347
המלצות לטיולים בבודפשט
קרדיט: pixabay

בודפשט, בירת הונגריה מציעה לכם מבחר אטרקציות  לטייל בהם  ומותאמת לכל סגנון. בין אם אתם מטיילים יחידים בעיר או זוג שהגיע לחופשה הרומנטית שלו או טיול משפחתי שלכם עם הילדים וגם טיול שורשים. העיר לא מאכזבת ומציעה לכם את המסלול המותאם למטרה לשמה הגעתם לתייר בעיר. חשוב שתדעו שהזמן הכי נוח להגיע ולטייל בעיר הוא בין תחילת הקיץ שהיא עונת המעבר בין האביב לקיץ וכמובן בעונת הקיץ, לבין סוף הקיץ ותחילת הסתיו. אז פתוחים כל אתרי התיירות השונים בעיר. בחורף ממש פחות כדאי להגיע משום שבחורף מעבר לזה שהמעלות צונחות אל מתחת לאפס מעלות רוב אתרי התיירות בעיר סגורים. ועדיין, אפשר ליהנות כל השנה מטיול בעיר.

להכיר את העיר-  למי שמגיע לראשונה לעיר בודפשט, כדאי לו לעשות טיול הכרות בעיר . סיור רגיל בתוך רחובות העיר. ותוך כדי ללמוד על ההיסטוריה של העיר ולחוות את כל האתרי המעניינים בעיר כמו האקדמיה למדעים, מלון של שישה כוכבים, אנדרטת הנעליים לזכר יהודי הונגריה ולשמוע סיפורים גם מהזווית היהודית, לבקר בבניין הפרלמנט ולטעום מאוכל הונגרי אוטנטי.

מסלול טיול לחופשה קצרה- אם הגעתם למספר ימים מועט של שלושה בעיר כדאי לכם לדעת איך לנצל טוב את זמן הטיול שלכם בעיר. בעיר ישנם ארמונות שהיום משמשים בעיקר כמוזיאונים. כמו כן כדאי ליהנות ממבחר הקולינריה שהעיר מציעה במסעדות, בתי הקפה והפאבים המעוצבים בעיצובם הייחודי, ליהנות משוק האיכרים. שייט בנהר הדנובה הוא פשוט מתבקש. הנהר שחוצה את העיר לשניים בין בודה לפשט מציע שייט של שעה וחצי , וגם אל מחוץ לגבולות העיר בודפשט אל מה שנקרא- ברך הדנובה. אז תוכלו להתרשם תוך כדי שיוט מעיירות שפשוט הזמן עמד בהם מלכת.

טיול ברובע היהודי- הרובע היהודי של העיר בודפשט הוא רובע שוקק חיים ויש בו בתי מלון נחשבים ומסעדות טובות וכשרות. עם זאת הרובע נותן לנו את האפשרות והזכות להיזכר בהיסטוריה היהודית שלנו. הנה כמה מנקודות הציון החשובות ברובע היהודי: המרכז לזיכרון ותיעוד השואה- זהו אתר זיכרון בו מתועדים אירועי שואת יהודי הונגריה . המוזיאון פתוח בימים ראשון, ושלישי עד שבת. בין השעות עשר בבוקר לשעה שש בערב, חוץ מימי שני. בית הכנסת הגדול של בודפשט- נמצא ברחוב דוהאן. זהו בית כנסת נאולוגי ולא אורתודוקסי. נחשב לאחד מבתי הכנסת הגדולים ביותר באירופה. ליד בית הכנסת תוכלו לבקר ביתו של חוזה המדינה בנימין זאב הרצל. בית הכנסת פתוח בימים חמישי, שישי וראשו. חמישי וראשון שעות הפתיחה הן בין עשר בבוקר לשעה- שש בערב, ובימי שישי בין השעה עשר בבוקר לארבע אחרי הצהריים. השוק המקורה בככר קלאוזל- זהו שוק פשפשים מקורה, שפתוח בכל יום מימות השבוע. וההמלצה היא ליום ראשון. השוק נבנה עוד במאה ה-19 והוא ממוקם בלב ליבו של הרובע היהודי.

טיול בבודה- העיר בודפשט המחולקת על ידי נהר הדנובה לבודה ופשט מאפשרת מסלול טיול ייחודי לכל צד. טיול בצד של בודה וליהנות מאתרים כמו אנדרטת השחרור הנמצאת בגבעת גלברט ולהשקיף אל הנוף הקסום הנגלה משם, להמשיך אל גשר השלשלאות הידוע ואל גבעת המצודה. שם נמצא גם הארמון המלכותי ומצודת הדייגים. עוד מקומות תיירות שניתן לפגוש במסלול הטיול בצד של בודה הוא מוזיאון המרציפן והאי של מרגיט הנמצא בלב הדנובה. להגיע בהמשך אל אנדרטת נעליים על הדנובה לזכר יהודי הונגריה ומשם להמשיך אל מדרחוב ואצי המפורסם מלא המסעדות ובתי הקפה.

לסיכום: נגענו בכמה מהמסלולים הבולטים אותם ניתן לערוך בעיר בין אם הגעתם רק לשלושה ימי ביקור בעיר או ליותר. כמובן שיש עוד הרבה מה לראות בעיר ולערוך מסלולי סיור שונים לפי טעמכם.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן