מוזיאונים בבודפשט שחייבים לבקר בהם

0
320
מוזיאונים בבודפשט שחייבים לבקר בהם
קרדיט: pixabay

העיר בודפשט עצמה היא מוזיאון אחד ענק. כל פסיעה בו בכל מקום ואתר וסמטה ורחוב הם עדות היסטורית. חוץ מה שיש את מוזיאונים העכשוויים שלא תמצאו בשום מקום אחר. הנה ההמלצות שלנו:

מוזיאון הסלפי- נתחיל דווקא במוזיאון המעניין הזה. וכן, יש מוזיאון כזה והוא נמצא רק בבודפשט. אתם באים במטרה אחת. לתעד את עצמכם עם רקעים מיוחדים שלא תמצאו או תעלו על דמיונכם. פשוט נכנסים מחדר לחדר במוזיאון ומצטלמים בכל מיני פוזות לסלפי שלכם. פשוט לתעד את הרקעים הקסומים האלה מהטיול לבודפשט שישאירו אתכם לתמיד.

גבעת הטירה- בגבעת הטירה מצוי הארמון המלכותי של מלכי הונגריה. כיום משמש המקום גלריה בו מוצגים יצירות של אמנים שונים המציגים את ההיסטוריה של הונגריה לכל אורך ההיסטוריה שלה.

הספרייה הלאומית על שם סצ'ני-  הספרייה נוסדה בשנת- 18.2 על ידי הרוזן סצ'ני שתייר בכל העולם, קנה ספרים בהונגרית ותרם אותם לספרייה. אחריו המשיכו תרומות הספרים לזרום את הספרייה, ומאז הפכה הספרייה הלאומית יחד עם המוזיאון למקום המשמר את נכסי התרבות ההיסטוריים , הארכאולוגיים של המדינה.  בשנת- 1985 עברה הספרייה להתמקם בארמון בודה. כיום מונה הספרייה הלאומית 8 מיליון פריטים בהם 2 וחצי מיליון ספרים, מעל ל-3000 כרכים של עיתונים ופרסומים רשמיים שנשמרו לאורך כל השנים, ומיליון כתבי יד בהם מפות עתיקות , תמונות רישומים ועוד.

מוזיאון בית החולים בסלע- המוזיאון נמצא אכן חצוב בסלע במערכת תת קרקעית של מחילות. לפני כן שימש המקום בשנות מלחמת העולם השנייה כבית חולים ומרכז רפואי לחיילים ולאזרחים שנפצעו במהלך המלחמה. לאחר מלחמת העולם השנייה עם המשטר הקומוניסטי הוסב המקום למרכז חיסונים. בשנות ה-50 עבר המקום תיפקד שוב כבית חולים לאחר רצון ההונגרים להשתחרר מהעול  הסובייטי בו קיבלו טיפול אזרחים הונגרים. כיום הוא המקום הוא תיעוד למאורעות של אותם שנות מלחמה. מוצגים בו מייצגים ממלחמת העולם השנייה ובובות שעווה כדי לתת לחוויה להיות

בית הטרור- שם המוזיאון כבר מעיד על הזוועות שחוללו שני משטרים המשטר הנאצי והמשטר הקומוניסטי. בית הטרור הוקם לזכר אותם נספים בתקופה בה שלטו המשטרים האלו. רבים מאזרחי הונגריה נכלאו עונו ונרצחו כאשר נחשדו כבוגדים או מתנגדים למשטר. במוזיאון עצמו בין שלושת המפלסים מוצגים תמונות חפצים וקטעי וידאו המתעדים את אותם זמנים. סיור במרתף יגלה לכם את תאי הכלא והגרדום.

מוזיאון האתנוגרפי- המוזיאון ממוקם מול בית הפרלמנט של הונגריה, ובו מוצגים יותר ממאתיים אלף פריטים. המוזיאון מחולק לנושאים כמו מנהגים, מוסיקה לאומית, איכרים, בגדים ועוד. המייצגים הם מראשית התקופות הקדומות ביותר ועד לימינו אנו. חוץ מזה מעניק המוזיאון מחווה גם לתרבות ארצות אוסטרליה, אפריקה, אוקיאניה ואיראסיה

בית הודיני- המוזיאון ממקום ברובע המבצרים קרוב לארמון המלכותי. המוזיאון הוא ממש מופע קסמים של הקוסם הנודע הודיני. כבר בכניסה למוזיאון אתם מצטיידים במסר שעליכם לפענח. תמצאו במוזיאון ספרים, אביזרים מיוחדים, ששימשו להופעות של הודיני. זהו גם המקום שהפך את הודיני לקוסם המפורסם במופע בו הצליח להשתחרר מהכבלים. חוץ מזה נערכות במוזיאון בית הודיני גם מופעים כל חצי שעה.

מוזיאון וארכיון יהודי הונגריה- המוזיאון הזה ממוקם בבית בו נולד חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל. המקום נפתח כמוזיאון עוד בשנת- 1931. המקום מציג את ההיסטוריה של העם היהודי וכן את זמן השואה שעברה על יהודי הונגריה. במקום מוצגים ספרים, חפצי יהדות מסורתיים.

לסיכום: העיר מלאה במוזיאונים שהיו פעם טירות וארמונות עם סיפורים מרתקים משל עצמם, וכל מבנה כזה הוא מוזיאון ארכיטקטוני בפני עצמו שכדאי לבקר בו. בנוסף, למוזיאון הסלפי תוכלו לגלות גם את בית השוקולד , ולבקר במוזיאון האקווריום הגדול ובגן הבוטני, ומוזיאון הרכבת והרשימה לא נעצרת כאן. אך אם עדיין לא ביקרתם בעיר הנהדרת הזאת, ביקור במוזיאונים האלו היא התחלה טובה.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן